Visitors / អ្នកទស្សនា

Flag Counter
Powered By Blogger
ចខច

Friday, April 8, 2016

៨ ចំណុច​ក្នុង​ការ​សិក្សា​គម្រោង​អាជីវកម្ម

http://press.khmeraec.asia/society/jobs/1083

Submit
ការ ​ចាប់​ផ្ដើម​អាជីវកម្ម​ដ៏​ជោគជ័យ​មួយ ទាមទារ​ឲ្យ​មាន​ការ​តស៊ូ​​ខិត​ខំ​ប្រឹង​ប្រែង។ ការ​តស៊ូ​ខិតខំ​ប្រឹង​ប្រែង​តែ​ម្យ៉ាង​មិន​ទាន់​គ្រប់​គ្រាន់​នោះ​ទេ ពោល​វា​ទាមទារ​ឲ្យ​មាន​ការ​តស៊ូ​ខិតខំ​ប្រឹង​ប្រែង​ឲ្យ​ចំ​ចំណុច។ ដើម្បី​ធ្វើ​ការងារ​នេះ​ឲ្យ​ចំ​ចំណុច លោក​អ្នក​ត្រូវ​សិក្សា​ពី​គម្រោង​របស់​អាជីវកម្ម​របស់​លោកអ្នក​ជា​មុនសិន។ ខាងក្រោម​នេះ​ជា ចំណុច​ទាំង ៨ ក្នុង​ការ​សិក្សា​គម្រោង​អាជីវកម្ម៖

១. សិក្សា​ទីផ្សារ​សម្រាប់​អាជីវកម្ម​របស់​អ្នក

ពិចារណា ​ពី​ចំណែក​ទីផ្សារ​ថា តើ​ទីផ្សារ​ក្នុង​ស្រុក ឬ ទីផ្សារ​អន្តរជាតិ ដែល​នឹង​ប្រើប្រាស់​ផលិតផល ឬ សេវាកម្ម​របស់​លោក​អ្នក។ កិច្ចការ​នេះ​ទាមទារ​ការ​ស្រាវជ្រាវ​លម្អិត និង​ប្រកប​ដោយ​សុក្រឹតភាព ពោល​មិន​មែន​គ្រាន់​តែ​ទស្សន៍​ទាយ​នោះ​ទេ។ សូមពិចារណា​ទៅ​លើ​សំណួរ៖
  • តើ​មាន​ទីផ្សារ​ដែល​ធ្លាប់​សម្រេច​បាន​ជោគជ័យ​ក្នុង​ការ​លក់​ផលិតផល ឬ សេវាកម្ម​ដូច​អ្នក​ដែរ​ឬ​ទេ?
  • តើ​អតិថិជន​របស់​អ្នក​ស្ថិត​នៅ​ចន្លោះ​វ័យ​ប៉ុន្មាន?
  • តើ​ពួក​គេ​ប្រកប​របរ​អ្វី?
  • តើ​ផលិតផល ឬ សេវាកម្ម​របស់​អ្នក​មាន​ភាព​ទាក់ទាញ​ដល់​ជាតិសាសន៍​ណាមួយ ឬ ប្រជាប្រិយភាព​សេដ្ឋកិច្ច​ដែរ​ឬ​ទេ?
  • តើ​នឹង​មាន​តែ​បណ្ដាជន​មាន​ទ្រព្យសម្បត្តិ​ស្ដុក​ស្ដម្ភ​នោះ​ទេ​ដែល​មាន​សមត្ថភាពអាច​ទិញ?
  • តើ​អតិថិជន​គោលដៅ​របស់​អ្នក​ច្រើន​រស់នៅ​តំបន់​ណា?

២. បង្កើត​ទំហំ​ទីផ្សារ

business_study1
វា​ជាការ​សំខាន់​ក្នុងការ​កំណត់​ទីផ្សារ និង​ផលិតផល​ជាក់លាស់​ជាមុន។
ឧទាហរណ៍៖ លោកអ្នក​បង្កើត​អាជីវកម្ម​លក់​សាប៊ូ​ដុស​ខ្លួន។ លោកអ្នក​ប្រហែល​ជា​ជឿ​ជាក់​ថា ខ្លួនប្រាណ​កខ្វក់​ត្រូវការ​ផលិតផល​របស់​លោកអ្នក។ ប៉ុន្តែ​លោកអ្នក​មិន​អាច​ចាប់ផ្ដើម​ទីផ្សារ​សាកល​ជា​ចំណុច​ទីផ្សារ​ ចាប់ផ្ដើម​របស់​លោកអ្នក​បាន​នោះ​ទេ។ ទោះ​បី​ជា​លោកអ្នក​បាន​អភិវឌ្ឍ​ផលិតផល​មាន​តម្រូវការ​ជា​សាកល​ដូច​ជា​សាប៊ូ​ ក៏​ដោយ ក៏​អ្នក​ត្រូវ​កំណត់​សញ្ញាណ​តូច​ជាង​នេះ និង​អតិថិជន​គោលដៅ​ជាមុន ដូច​ជា​កុមារ​មាន​វ័យ​ក្រោម ៨ឆ្នាំ ដែល​ប្រហែល​ជា​ចូលចិត្ត​មុជ​ទឹក​ពពុះ​សាប៊ូ ឬ សាប៊ូ​សម្រាប់​ក្រុម​អ្នកប្រើប្រាស់​ជា​ជាង​ម៉ាស៊ីន។
ដូច​បាន​ជម្រាប​ជូន​ខាង​លើ អ្នក​អាច​សិក្សា​ពី​ព័ត៌មាន​តាម​ក្រាហ្វិច ដោយ​ផ្ដោត​ទៅ​លើ៖
  • តើ​ជាង​ម៉ាស៊ីន​ប៉ុន្មាន​នាក់​នៅ​សហគមន៍​ត្រូវការ​សាប៊ូ?
  • តើ​មាន​កុមារ​វ័យ​ក្រោម ៨ឆ្នាំ​ប៉ុន្មាន​នាក់​នៅកម្ពុជា?
  • តើ​បរិមាណ​សាប៊ូ​ប៉ុន្មាន អតិថិជន​គោលដៅ​របស់​អ្នក​ប្រើ​ក្នុង​មួយ​ខែ ឬ មួយ​ឆ្នាំ?
  • តើ​មាន​ឧស្សាហករ​ផលិតសាប៊ូ​ប៉ុន្មាន ដែល​កំពុង​កាន់​កាប់​ចំណែក​ទីផ្សារ?
  • តើ​គូប្រជែង​របស់​អ្នក​មាន​ទំហំ​អាជីវកម្ម​ប៉ុណ្ណា​ដែរ?

៣. កំណត់​តម្រូវការ​នៅ​ពេល​ចាប់ដំណើរការ​អាជីវកម្ម​របស់​លោកអ្នក

business_study2
តើ ​អ្នក​នឹង​ត្រូវការ​អ្វី​ដើម្បី​ចាប់ផ្ដើម? ទោះបី​ជា​អ្នក​ចង់ទិញ​ក្រុមហ៊ុន​ស្រាប់ ដែល​មាន​នយោជិក ៣០០នាក់ ឬ ចាប់ផ្ដើម​ដោយ​ខ្លួន​ឯង លោកអ្នក​ត្រូវ​កត់ត្រា​ជា​តារាង​នូវ​សម្ភារៈ ដែល​លោកអ្នក​ត្រូវការ។
  • តម្រូវ​ការ​រូបីយ​មាន ស៊ឺមី​ឯកសារ ៥០០ក្បាល និង​ទូរ​ដាក់​ឯកសារ
  • តម្រូវការ​អរូបីយ​មាន ពេលវេលា​ក្នុង​ការ​រចនា​ផលិតផល ឬ សិក្សា​ទីផ្សារ​លើ​អតិថិជន​គោលដៅ។

៤. រៀបចំ​គំរូ​ផលិតផល

business_study3
ប្រសិន ​បើ​លោកអ្នក​មាន​គម្រោង​កសាង​អង្គប់​ប្រសើរ​ជាង​មុន លោក​អ្នក​ប្រហែល​ជា​ត្រូវការ​ស្ថាបនា​គំរូដើម ដោយ​ប្រើប្រាស់​បំពង់​ថ្នាំ​ដុស​ធ្មេញ និង​គ្រាប់​ខ្ទាស់​ក្រដាស។ ប៉ុន្តែ​អ្នក​ប្រហែល​ជា​នឹង​ត្រូវការគំរូ​ដ៏​ល្អ និង​ទាក់ទាញ​ជាង​នេះ​ដើម្បី​បង្ហាញ​ដល់​វិនិយោគិន។ តើ​អង្គប់​កណ្ដុរ​មាន​រូបរាង​ដូចម្ដេច? តើ​លោក​អ្នក​ត្រូវការ​សម្ភារៈ​អ្វីខ្លះ? តើ​លោក​អ្នក​ត្រូវការ​ប្រាក់​ក្នុង​ការ​ស្រាវជ្រាវ និង​អភិវឌ្ឍ​ការស្ថាប​នា​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ឲ្យ​បំពង់​ថ្នាំ​ដុស​ធ្មេញ និង​គ្រាប់​ខ្ទាស់​ក្រដាស​កាន់​តែ​ប្រសើរ​ដែរ​ឬ​ទេ? តើ​លោកអ្នក​ត្រូវ​ការ​ជ្រើស​រើស​ស្ថាបត្យករ​ដើម្បី​គូរ​ឲ្យ​ការ​រចនា​កាន់​ តែ​មាន​សុក្រឹតភាព? តើ​លោកអ្នក​គួរ​អនុវត្ត​កម្មសិទ្ធ​បញ្ញា​លើ​ការ​ច្នៃ​ប្រឌិត​របស់​លោកអ្នក​ ដែរ​ឬ​ទេ? តើ​លោក​អ្នក​នឹង​ត្រូវការ​សិក្សា​ពី​បទដ្ឋាន​សុវត្ថិភាព​សម្រាប់​អង្គប់​ កណ្ដុរ​នេះ​ដែរ​ឬ​ទេ?

៥. សិក្សា​លើ​ទីតាំង​សម​ស្រប​សម្រាប់​អាជីវកម្ម​របស់​លោកអ្នក

business_study4
សូម ​ទាក់ទង​ទៅ​ភ្នាក់ងារ​ជួញ​ដូរ​អចលនទ្រព្យ ដើម្បី​ទៅ​មើល​ស្ថានភាព​ទីតាំង​ជាក់​ស្ដែង នៅ​តំបន់​ដែល​លោកអ្នក​អាច​បើក​អាជីវកម្ម​បាន។ រួច​រៀបចំ​ទិន្នន័យ​អំពី​ទីតាំង​ដែល​ថ្លៃ​បំផុត និង​ថោក​បំផុត តំបន់ និង​ផ្ទៃ​ដី។ បន្ទាប់​មក​គណនា​ទំហំ​ផ្ទៃ​ដី ដែល​លោក​អ្នក​ត្រូវ​ការ រួច​កំណត់​ចំនួន​ទឹកប្រាក់​ដែល​លោកអ្នក​ត្រូវ​ចំណាយ​ដើម្បី​ទិញ ឬ ជួល។

៦. កំណត់​ប្រាក់​ចំណាយ​ក្នុង​ពេល​ចាប់​ដំណើរការ​អាជីវកម្ម​ដំបូង

business_study5
រៀប ​ចំ​បញ្ជី​រាយ​មុខ​ធនធាន​រូបីយវត្ថុ និង​អរូបីយវត្ថុ ដែល​លោកអ្នក​ត្រូវការ ដើម្បី​ដំណើរការ​អាជីវកម្ម​របស់​លោកអ្នក។ ប្រាក់​ចំណាយ​សន្មត​ទៅ​លើ​សម្ភារៈ​ទាំង​នេះ​នឹង​ក្លាយ​ទៅ​ជា​ប្រាក់​ចំណាយ​ ក្នុង​ពេល​ចាប់​ដំណើរ​ការ​អាជីវកម្ម​របស់​លោកអ្នក​ដំបូង។ លោក​អ្នក​ត្រូវ​កត់ត្រា​ប្រាក់​ចំណាយ​ទាំង​អស់ ទោះ​បី​ជា​ការ​ចំណាយ​ធំដុំ ឬ តូច​តាច​ក៏​ដោយ។ ប្រសិន​បើ​មាន​សម្ភារៈ​ណា​មាន​តម្លៃ​ខ្ពស់​ពេក ចូរ​សាកល្បង​សិក្សា​តម្លៃ​របស់​វា​ឲ្យ​បាន​ម៉ត់​ចត់។ ប៉ុន្តែ​ចូរ​ចង​ចាំ​ថា វា​ជា​ការ​ប្រសើរ​ណាស់​ក្នុង​ការ​រួម​បញ្ចូល​រាល់​ការ​ចំណាយ​ទាំង​អស់ ដែល​លោក​អ្នក​ត្រូវ​ការ​ជា​ចាំ​បាច់ ដោយ​សន្មត​តម្លៃ​របស់​សម្ភារៈ​នីមួយៗ។ ចូរ​កុំ​ទិញ​សម្ភារៈ​​ល្អ​ខ្លាំង​ពេក​នា​ពេល​ចាប់​ផ្ដើម​ដំបូង។ លោកអ្នក​អាច​នឹង​ភ្លេច​ពី​ការចំណាយ​ដ៏​ច្រើន​លើស​លប់ទៅ​លើ​ការ​តែងលំអ​ ការិយាល័យ និង​ការ​ចំណាយ​សំខាន់ៗ​ផ្សេងៗ​ទៀត។ ចូរ​ស្មោះ​ត្រង់ មាន​ស្មារតី​សន្សំ​សំចៃ​ និង​សុទិដ្ឋិនិយម​ក្នុង​ការ​សន្មត​របស់​លោកអ្នក។

៧. ស្វែងយល់​ពី​គំនិត​របស់​វិនិយោគិន

business_study6
សូម ​សួរ​ខ្លួន​ឯង​ថា៖ “​ប្រសិន​បើ​ខ្ញុំ​វិនិយោគ​ប្រាក់​ចំនួន​ប៉ុណ្ណេះ​ទៅ​លើ​គំនិត ឬ ផលិតផល តើ​ខ្ញុំ​ចង់​ដឹង​ពី​អ្វី?” ចូរ​ប្រមូល​ព័ត៌មាន​មាន​ប្រយោជន៍​ឲ្យ​បាន​ច្រើន​បំផុត​តាម​ដែល​អាច​ធ្វើ​ទៅ​ បាន។ លោកអ្នក​ប្រហែល​ជា​ត្រូវ​ស្វែងរក​ព័ត៌មាន​ដែល​ទាក់​ទង​ដ៏​ច្រើន​យ៉ាង​ពិបាក អាស្រ័យ​ទៅ​លើ​ប្រភេទ​ផលិតផល ឬ សេវាកម្ម​របស់​លោក​អ្នក។
ចូរ ​កុំ​បាត់បង់​ទឹកចិត្ត ប្រសិន​បើ​លោកអ្នក​រក​ឃើញ​ថា​ផ្នែក​ខ្លះ ឬ គំនិត​ទាំង​ស្រុក​របង់​លោកអ្នក​ត្រូវ​បាន​គូ​ប្រជែង​កាន់​កាប់​ទីផ្សារ​រួច​ ទៅ​ហើយ។ ចូរ​កុំ​បំភ្លេច​ធាតុ​ពិត​នេះ ហើយ​ជំនួស​វិញ​ដោយ​ធ្វើ​ការ​ជាមួយ​វា។ តើ​លោក​អ្នក​អាច​ធ្វើ​ការងារ​នេះ​បាន​ល្អ​ជាង​គូ​ប្រជែង​ដែរ​ឬ​ទេ? ក្នុង​ករណី​ខ្លះ លោក​អ្នក​ទំនង​ជា​ដឹង​ពី​ទីផ្សារ​បាន​កាន់​តែ​ច្បាស់ និង​របៀប​ផ្ដល់​តម្លៃ​បន្ថែម​ទៅ​លើ​អ្វី​ដែល​គូ​ប្រជែង​មិន​បាន​ធ្វើ។ ក្នុង​ករណី​ខ្លះ​ទៀត វា​ទំនង​ជា​ករណី​ទាមទារ​ការ​ផ្ដោត​ឲ្យ​ដិតដល់ និង​ទូលំ​ទូលាយ​ជាង​គូ​ប្រជែង​របស់​លោក​អ្នក។

៨. កំណត់​សញ្ញាណ​វិនិយោគិន​សមស្រប

business_study7
ធនាគារ និង​ប្រភព​ហិរញ្ញវត្ថុ​ដទៃ​ទៀត​មិន​ឲ្យ​ខ្ចី​ប្រាក់ ដោយសារ​តែ​បណ្ដាជន​មាន​គំនិត​អាជីវកម្ម​គួរ​ឲ្យ​ចាប់​អារម្មណ៍​ប្រកប​ទៅ​ដោយ ​សណ្តាន​ជាតិ។ ពួក​គេ​អនុវត្ត​តាម​ការ​តម្រង់​ទិស​ដូច​ជា ទិន្នន័យ​របស់​សមាគមន៍​គ្រប់គ្រង​ហានិភ័យ  ដែល​បាន​រចនា​ដើម្បី​ប្រាកដ​ចិត្ត​ថា ពួក​គេ​នឹង​អាច​រក​ចំណូល​ដោយ​វិនិយោគ ឬ ផ្ដល់​ឥណទាន​អាជីវកម្ម​ដល់​លោក​អ្នក។ អ្នក​ផ្ដល់​សេវា​ឥណទាន​នឹង​សង្កេត​មើល​ពី​ធនធាន សមត្ថភាព ប្រាក់​តិភោគ លក្ខខណ្ឌ និង​តួនាទី របស់​អាជីវកម្ម​លោក​អ្នក។ លោក​អ្នក​នឹង​ត្រូវ​រៀបចំ​មូលដ្ឋាន​គ្រឹះ​ទាំង​នេះ​ជាមុន​សិន មុន​នឹង​ដាក់​ពាក្យ​ស្នើ​សុំ​ឥណទាន​អាជីវកម្ម។
ប្រសិន​​បើ​ប្រិយមិត្ត​មាន​គម្រោង​ក្នុង​ការ​ប្រកប​អាជីវកម្ម​ពី​បាត​ដៃ​ទទេ សូម​កុំ​មើល​រំលង​ចំណុច​ទាំង ៧ ខាង​លើ​នេះ​ឲ្យ​សោះ។ AEC Press សូម​ជូន​ពរ​​ឲ្យ​អាជីវកម្ម​របស់​អ្នក​ទទួល​បាន​ជោគជ័យ។ សម្រាប់​អត្ថបទ​ទាក់​ទិន​នឹង​អាជីព និង​ការងារ សូម​តាមដាន​អាន​នៅ​ថ្ងៃ ច័ន្ទ វេលាម៉ោង ០៩៖៣០នាទី ជា​រៀង​រាល់​សប្តាហ៍៕
តើ​ប្រិយមិត្ត​យល់​យ៉ាងណា​ដែរ​ចំពោះ​គន្លឹះ​ទាំង ៨ ចំណុច​ខាង​លើ?
ដកស្រង់ចេញពី៖ wikiHow | ប្រែសម្រួលដោយ៖ ឃុន ពិទី

0 comments:

Post a Comment